News 2023

Jesienny wyjazd integracyjny już za nami

W miniony weekend (21–22 października br.) pięćdziesięcioosobowa grupa mieszkańców Gminy Głowno wzięła udział w jesiennym wyjeździe integracyjnym, w ramach którego odwiedziła Kazimierz Dolny, Puławy, Nałęczów oraz Lublin.

Zwiedzanie krainy lessowych wąwozów – jak bywa nazywa Kazimierz Dolny – rozpoczęliśmy od wizyty w jednym z nich, a trzeba wiedzieć, że miasto oplatają one gęstą siecią, bowiem tylko tych, które znamy z nazwy jest ponad 40!

W pierwszym dniu naszej podróży zanurzyliśmy się również w artystycznym klimacie miasteczka, poznając najważniejsze obiekty zabytkowe i sakralne zlokalizowane na Dużym i Małym Rynku. Piękny przykład sztuki renesansowej stanowiły znajdujące się w centralnej części miasta m.in. Kamienice Przybyłów oraz kościół farny położony na trasie Szlaku Renesansu Lubelskiego. Ogromne wrażenie na uczestnikach zrobiła panorama miasta, którą podziwiali z kilku punktów m.in. z dziedzińca Klasztoru Franciszkanów oraz Zamku Królewskiego, skąd rozpościerał się widok na skąpane w barwach jesieni miasteczko wciśnięte pomiędzy Królową Polskich Rzek a zbocza okalających pagórków.

Popołudnie oraz pełną integracji noc spędziliśmy w Puławach nazywanych również Perłą Czartoryskich, którzy uczynili z tego miejsca nowoczesne centrum naukowe i kulturalne, będące jednym z najważniejszych ośrodków intelektualnych na ziemiach polskich w pierwszych dekadach po rozbiorach. „Polskie Ateny” powitały nas słońcem, dlatego po zwiedzaniu wnętrz pałacowej rezydencji z radością oddawaliśmy się spacerom po dziedzińcu, a także ogrodzie, w którym poznawaliśmy historie związane ze wzniesieniem Świątyni Sybilli oraz Domu Gotyckiego.

Niedzielę rozpoczęliśmy od podróży po Nałęczowie słynącym ze swojego uzdrowiskowego klimatu oraz literackich akcentów. Zdrowia zaczerpnęliśmy w Parku Zdrojowym cenionym z uwagi na szczególny mikroklimat sprzyjający regeneracji sił witalnych oraz wspierający pracę serca, z kolei literackim peregrynacjom oddawaliśmy się w oryginalnej pracowni Stefana Żeromskiego tzw. Chacie, czyli jednoizbowym domu, który pisarz wybudował wykorzystując honorarium otrzymane za powieść „Popioły”.

Jeszcze więcej wrażeń przyniosło nam zwiedzanie „Jerozolimy Królestwa Polskiego”, czyli Lublina. Przez cały dzień z przyjemnością słuchaliśmy miejskich legend oraz historycznych opowieści o miejscach, które odwiedziliśmy. W towarzystwie Pani Łucji Wasilewskiej – naszej przewodniczki – poznawaliśmy tajemnice Wzgórza Staromiejskiego, gdzie królowały Plac po Farze, Trybunał Koronny, Wieża Trynitarska, Brama Grodzka, Brama Krakowska i Lubelskie Koziołki.

Szczególne wrażenie zrobiło na nas malownicze Wzgórze Zamkowe z najstarszymi dla miasta budowlami: Kaplicą Trójcy Świętej oraz XIII – wieczną Wieżą Donżon, z której rozpościerał się imponujący widok na malowniczą panoramę miasta.

Swoją weekendową przygodę zakończyliśmy w Podziemiach Browaru Perła, gdzie odkrywaliśmy tajniki produkcji piwa, zaś w dawnej leżakowni oddawaliśmy się degustacji tradycyjnego trunku.

Serdecznie dziękujemy wszystkim uczestnikom jesiennego wyjazdu integracyjnego. Poznawanie z Wami tajemnic Lubelszczyzny miało niezapomniany klimat i było wspaniałą przygodą. Ten niezwykły czas zostanie w nas – na zawsze!

• autor: Agnieszka Wojcieszek, data: 2023-10-24

Urząd Gminy czynny jest w godz. 7:30 - 15:30
Kasa Urzędu czynna jest w godz. 7:30 - 13:00

NIP: 733-13-04-861

Konto do wpłat podatków i opłat lokalnych, opłat skarbowych,
za wypisy, za wodę itp.
49 8787 0000 0000 0563 2000 0005
Konto do opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi: