Wymieniając samodzielnie wodomierz podlegasz karze grzywny do 5 000 zł!
Przypominamy, że wodomierz główny zamontowany na każdym przyłączu wodociągowym stanowi własność Gminy Głowno. Gmina pokrywa koszty zainstalowania
i utrzymania wodomierza głównego, jego remont, konserwację i wymianę, chyba że wodomierz został uszkodzony z winy użytkownika, np. przez brak zabezpieczenia urządzenia przed mrozem, wtedy koszty wymiany wodomierza ponosi użytkownik.
Odbiorcy usług odpowiadają natomiast za odpowiednie utrzymanie w należytym stanie pomieszczeń w których zamontowane są wodomierze w celu zabezpieczenia wodomierza przed jego zalaniem, zmarznięciem, uszkodzeniem mechanicznym oraz dostępem osób niepowołanych. Przypominamy również, że Odbiorca usług zobowiązany jest umożliwić upoważnionym przedstawicielom Gminy Głowno /w tym sołtysom/ dostęp wraz z niezbędnym sprzętem do nieruchomości w celu wykonania czynności związanych z eksploatacją wodomierza.
W związku z powyższym samodzielna wymiana wodomierza jest niedopuszczalna!
Warto wspomnieć, że zgodnie z zapisami zawartej z Gminą Głowno umowy
o dostarczanie wody oraz zapisami ustawy z dnia 7 czerwca 2001 r. Zbiorowe zaopatrzenie
w wodę i zbiorowe odprowadzanie ścieków - kto bez uprzedniego zawarcia umowy pobiera wodę z urządzeń wodociągowych, uszkadza wodomierz główny, zrywa lub uszkadza plomby umieszczone na wodomierzach, urządzeniach pomiarowych lub zaworze odcinającym, a także wpływa na zmianę, zatrzymanie lub utratę właściwości lub funkcji metrologicznych wodomierza głównego lub urządzenia pomiarowego podlega karze grzywny do 5 000 zł.
W przypadku awarii, konieczności wymiany, montażu, demontażu, plombowania wodomierza należy zgłosić ten fakt pod nr telefonu (42) 719-12-91 lub (42) 719-12-91 w. 113, bądź poprzez wiadomość e-mail: sekretariat@gmina-glowno.pl.
- autor: Karolina Sobierajska, data: 2021-11-25